Arhiva

Predstavljen plan implementacije digitalnog sustava za održavanje nerazvrstanih cesta Grada Požege

27-08-2020 • 00:00
Rva

Predstavnici tvrtke Komunalac Požega d.o.o. prisustvovali su sastanku održanom u Gradskoj vijećnici Grada Požege na kojemu je jedna od tema bila plan implementacije digitalnog sustava za održavanje nerazvrstanih cesta Grada Požege

Content photo

Predstavnici tvrtke Komunalac Požega d.o.o. prisustvovali su sastanku održanom u Gradskoj vijećnici Grada Požege na kojemu je jedna od tema bila plan implementacije digitalnog sustava za održavanje nerazvrstanih cesta Grada Požege

Predstavnici tvrtke Komunalac Požega d.o.o. prisustvovali su sastanku održanom u Gradskoj vijećnici Grada Požege na kojemu je jedna od tema bila plan implementacije digitalnog sustava za održavanje nerazvrstanih cesta Grada Požege. Prezentiran je sustav, njegovo softversko rješenje koje koristi tehnologiju umjetne inteligencije (AI), te ima za svrhu i cilj unaprijediti radne procese pri održavanju nerazvrstanih cesta. Smart Road Maintenance sustav je po svojim karakteristikama i geoinformacijski (GIS) sustav, a njegova implementacija predstavlja još jedan od niza aktivnost digitalne transformacije radnih procesa gradske uprave Grada Požege.

– Radi se o sustavu koji treba biti podrška procesu održavanja nerazvrstanih cesta. On daje pregled svih elemenata koje nerazvrstana cesta može sadržavati, od horizontalne i vertikalne signalizacije, do svih drugih pojava, odnosno devijacija na cesti, kao što su oštećenja kolnika, šahtova, slivnika, itd. Ovaj sustav omogućuje izravan kontakt i pospješuje komunikaciju između upravitelja ceste i izvođača radova. – pojasnio je Josip Lisjak, viši stručni suradnik za geodetske i geoinformatičke poslove Grada Požege.

Podaci se mogu prikupljati smart phone uređajem u obliku video zapisa ili fotografije, a prezentacija obrađenih zadataka prikazuje se na karti grada georeferencirano u prostoru, s mogućnošću filtriranja po različitim kriterijima, npr. ulicama. Pomoću ove aplikacije također se generiraju prijave oštećenja i kreiraju digitalni radni nalozi za sanaciju koje preuzimaju izvođači radova iz čega je vidljivo planirano i stvarno trajanje radova i konačni izgled saniranog dijela.

– Ovaj projekt predstavlja novi pristup rješavanja problema na zadovoljstvo svih naših sugrađana, ali i gradskih djelatnika, jer se prometni problemi brže evidentiraju i još efikasnije rješavaju. Od iznimne je važnosti da surađujemo i zajedničkim snagama učinimo naš grad uređenijim i ljepšim. Tu smo da građanima ponudimo maksimalnu uslugu po minimalnoj cijeni. – poručio je gradonačelnik Darko Puljašić.

Uz rješavanje problema ostvaruju se i značajne uštede proračunskih sredstava jer je vrijeme potrebno za obavljanje svih radnji skraćeno.