Arhiva

Predrag Lašak – “Pirografija zahtjeva puno vremena i mirnu ruku, ali rezultat je fantastičan”

17-01-2016 • 00:00
Rva

Pirografija iako jedan od najstarijih načina slikanja gdje se upotrebljavaju toplina i drvo, a danas se tek malobrojni upuštaju u rad ovom tehnikom.

Content photo Content photo Content photo Content photo Content photo Content photo

Predrag Lašak

Pirografija iako jedan od najstarijih načina slikanja gdje se upotrebljavaju toplina i drvo, a danas se tek malobrojni upuštaju u rad ovom tehnikom.

Predrag Lašak iz Vidovaca upravo ovom tehnikom do sada je napravio 80-ak radova.

Pirografija znači “pisanje vatrom” služi se pirografom ili lemilicom kojima se pali podloga od prirodnih materijala, kao što je drvo da bi se na njih prenio željeni motiv.

– Prvi puta ovu tehniku vidio sam kod prijatelja prije godinu dana, jako sam se zainteresirao i odlučio sam to naučiti. Bez nekog predznanja, krenuo sam u sve ovo, sasvim slučajno. Bilo mi je zanimljivo jer se radi samo sa pirografom ili lemilicom na čistom drvetu. Svidjelo mi se što se radi s prirodnim materijalima koji su kod nas relativno lako dostupni, a nije potrebno ni puno alata, pirograf ili malo prilagođena lemilica – rekao je Predrag o svojim početcima.

Za pirografiju se obično koristi svijetlo drvo kao što su kanadska topola, lipa, bukva ili trešnja jer nemaju izražene godove i nisu pretvrde.

– Prvo kreće odabir drveta, meni je nekako najdraža kanadska topola. Drvo se reže na određene dimenzije i šmirgla kako bi se dobila glatka površina. Sve osim završne obrade napravi mi stolar. Poslije se nacrta skica željenog motiva na drvo olovkom kao predložak. Na kraju dolazi najvažniji dio posla, a to je paljenje drveta prema skici nacrtanog motiva. Ovisno o temperaturi pirografa dobivaju se različiti tonovi, od najsvjetlijih do najtamnijih – rekao je Predrag.

Pirografija zahtjeva dosta vremena, sve se radi rukom, svaka linija zasebno se iscrtava i nema mjesta za pogreške.

– Tehnika ne dozvoljava pogreške i zahtjeva puno strpljenja, koncentracije i vremena. Ako je temperatura pirografa ili lemilice previsoka jednostavno se može dogoditi da zapalim drvo i slika je upropaštena. Nema načina da se greška ispravi ili popravi, ono što spalite ostaje na drvetu i nema nazad. Zato je potrebno raditi iznimno polako i biti fokusiran cijelo vrijeme – istaknuo je Predrag.

Sve zainteresirane Predrag poziva da se okušaju u ovoj tehnici, iako pirografija zahtjeva puno vremena i mirnu ruku, rezultat je fantastičan, slike mogu izgledati realno poput fotografije.

Predragove radove svi zainteresirani moći će pogledati na izložbi od 18. do 31. siječnja u malom salonu Gradskog muzeja u Požegi.