Arhiva

TZ Grada Požege: Intervju s direktoricom Silvijom Podoljak

24-07-2020 • 00:00
Rva

Razdoblje u kojem se nalazimo, zasigurno nije lako za turizam. Kakvo je stanje u našemu gradu, kakva je turistička sezona, što je s manifestacijama i sa smještajnim subjektima u Požegi, otkrila nam je direktorica Turističkog ureda Turističke zajednice grada Požege Silvija Podoljak. Cijeli intervju možete pročitati u članku. 

Content photo Content photo Content photo Content photo Content photo

Razdoblje u kojem se nalazimo, zasigurno nije lako za turizam. Kakvo je stanje u našemu gradu, kakva je turistička sezona, što je s manifestacijama i sa smještajnim subjektima u Požegi, otkrila nam je direktorica Turističkog ureda Turističke zajednice grada Požege Silvija Podoljak. Cijeli intervju možete pročitati u članku.

Što je s manifestacijama u gradu kroz ljeto? Nešto se održalo, no nešto se moralo i odgoditi.

Ova je godina, kako je u cijelom svijetu tako i kod nas, vrlo posebna. Vincelovo smo održali, i Gradski dječji maskenbal krajem veljače. Zatim smo netom prije događaja otkazali Grgurevo i sve popratne manifestacije. Požeški kotlić i Požega Zdravi grad također su bile manifestacije koje nismo mogli održati zbog cijele situacije zahvaćene epidemijom. Taman smo isplanirali cijelo Požeško kulturno ljeto i Ivanjski krijes – Opća opasnost, predstave s Kazalištem, događaje u noćnim klubovima, Žestoko protiv vrućine, Body moving, događaji u muzeju, razne pjesničke večeri i izložbe međutim održali smo: 30. lipnja jazz večer u Atriju Kazališne kavane Borna Šercar i Jazziana Croatica. I Kulenijada je bila održana u posebnim uvjetima, 44 prijavljena za ovu godinu je izvrsno s pobjednikom – šampionom iz Bistrinaca pored Valpova obitelj Petersdorfer.

 

 

 

Što se trenutno radi u Turističkoj zajednici grada Požege?

Već drugu godinu za redom u našoj je županiji projekt Upravljanje kvalitetom u destinaciji. Turistička zajednica grada Požege je koordinator projekta. A lokalne turističke zajednice Pakraca, Lipika, Pleternice, Kutjeva i Velike sastavni dio projekta. Niz aktivnosti je provedeno od prezentiranja projekta, javnog poziva za sve turističke subjekte iz cijele županije, audita – tj. posjetili smo svih 100 – tinjak subjekata u županiji sa stručnjacima koji su im pomogli u marketingu, poslovnim planovima, digitalnom marketingu, prodaji, promociji, prezentacijskim i komunikacijskim vještinama, kreiranju standardnih operativnih procesa i načina rada. Subjekti koji su uključeni su lokalni proizvođači, vinarije i kušaonice, turističke agencije, atrakcije, privatni smještaj, ugostiteljski subjekti i turističke zajednice. Zapravo, svi subjekti koji se bave turističkom djelatnošću, a javili su se nama.

Tijekom cijelog perioda karantene i mi smo radili putem zoom aplikacije na koordinacijama, edukacijama i sastancima sa subjektima koje održavamo i po nekoliko puta tjedno još uvijek od ožujka.

 

Važno je danas kad je izuzetno teško na turističkom tržištu dati podršku našim subjektima i okupljati ih da uče jedni od drugih i da se međusobno motiviraju. Oni nisu jedni drugima konkurencija već podrška, netko tko im šalje goste i partner od kojeg uzimaju lokalne proizvode. Umrežavanje je ključ ovog projekta. I naravno mjerenje kvalitete i online reputacije za svaku destinaciju i objekt.

 

Također, projekt Požeške bolte i Centar za posjetitelje Požeška kuća i Gradski muzej. Centar za posjetitelje Požeška kuća koji je apliciran zajedno s obnovom Gradskog Muzeja Požega u projekt Požeške bolte jednog od najznačajnijih projekata Grada Požege ukupne vrijednosti 41.116.574,93 kn, pri čemu bespovratna sredstva iz fondova EU iznose 33.499.999.97 kn. Partneri na projektu su Turistička zajednica Grada Požege i Gradski muzej Požega. Projektom je zamišljeno objedinjavanje kulturno-povijesnih, društvenih, enoloških, gastronomskih, prirodnih i gastronomskih turističkih potencijala destinacije te unaprjeđivanje njihove kvalitete te brendiranje turističkih potencijala. Primaran naglasak je na konstrukciji zgrade i postavljanju stalnog postava Gradskog muzeja koji predstavlja centralno mjesto promocije kulturno-povijesne baštine grada uz opremanje Centra za posjetitelje “Požeška kuća” kao početne točke iz koje počinje cijela turistička priča. Termin provedbe je od  15. svibnja 2019. do 15. siječnja 2020.

 

 

 

 

Projekt IQM – donio je i novost – turistički proizvod za sve uključene. Što on konkretno predstavlja za turizam našeg grada?

U tijeku je pokretanje kartice Zlatna Slavonija na kojoj će biti svi prijavljeni subjekti koji su se javili da daju određene popuste za goste. Kroz tu karticu svi će naši subjekti koji su dali popust biti promovirani kroz IQM web, kroz promociju turističkih agencija, gradonačelnika i načenika, kroz agencije na našem terenu te kroz same subjekte koji će raditi na promociji i prodaji svojih subjekta. Veselimo se jer je to proizvod koji će naše subjekte pokrenuti prema prodaji, vršit će se konstantna promocija cijele destinacije i naši gosti će dobiti kvalitetnu uslugu i sve ono što naša destinaicja nudi uz popust. 

 

 

 

Kakvo je stanje sa smještajnim subjektima u Gradu?

Možemo reći da je trenutno 166 smještajnih jedinica raspodjeljeno 399 ležajeva. Iz mjeseca u mjesec se povećava broj smještajnih kapaciteta. Naši su iznajmljivači uvidjeli da ima koristi od toga da u funkciju turizma stave svoje kapacitete. Naravno da je tome pridonio i potpore Grada za otvaranje novih smještajnih subjekata čijeg povjerenstva sam predsjednica sama. Te možemo reći da je ove godine otvoreno nova dva subjekta Apartmani Luma i Apartmani Kamena 2. To nam govori da je i povećan broj gostiju.

Ako gledamo lipanj 2019. i 2020. onda možemo vidjeti da 40% manje je dolazaka, ali je 3% više noćenja. To znači manje ljudi, ali ljudi koji su duže boravili u gradu, najčešće je riječ o poslovnjacima.

U srpnju 2020.  je bilo ukupno 244 dolazaka i 736 noćenja. Ukupan broj turista 278.

 

 

Priča se puno o tome da je Slavonija sada odlično mjesto za odmor, je li to zaista tako?

Cijela naša destinacija rekla bih da je vrlo zanimljiva našim gostima. Očuvana priroda, rijeke, zelene ravnice, gorja koja nas okružuju vrlo je atraktivno za rekreativce, planinare, bicikliste ili ljubitelje brdskog biciklizma. Vrhunska vina i vinorodni kraj, kušaonice, ponuda gastronomije za i one najzahtjevnije naše će goste oduševiti. Naravno, tu je i okolica PP Papuk, Pakrac, Lipik, Pleternica, Velika, Kutjevo i ono što ne možemo zaboraviti a oduševi svakog našeg gosta je gostoprimstvo, gostoljubivost. Naši turistički subjekti i u ovom ludom vremenu trebaju vjerovati u svoje proizvode, svoje smještajne subjekte, stalno se iznova educirati, kreirati nove doživljaje i umrežavati – predstavljati jedni druge.

 

Vjerujem da naše čitatelje zanima što je s ovogodišnjim Aurea Festom Požega?

 

Ove godine planiran je Aurea Fest u terminu 28.-30.8. na otvorenom. Međutim s obzirom na mjere koje će biti tada na snazi mi ćemo odučiti što i kako će se održati cijeli događaj. Sve je planirano u večernjim satima, publika bi trebala biti na razmaku, moramo voditi evidencijske liste, dezinfekciju i sve to u kontroliranim uvjetima. Nama je najvažnije zdravlje naših posjetitelja pa ćemo s obzirom na to i u dogovoru s našim gradskim i županijskim stožerom te epidemiološkom situacijom koja bude na snazi krajem kolovoza, odlučiti o održavanju festivala.