Arhiva

[FOTO] Petnaest požeških učitelja i odgajatelja posjetilo je London u okviru projekta „Veliki koraci malih poduzetnika“

01-12-2015 • 00:00
Rva

U okviru projekta Veliki koraci malih poduzetnika jedna etapa projekta, vezana za edukaciju nastavnika i odgajatelja, bila je studijski posjet Londonu.

Content photo Content photo Content photo Content photo Content photo Content photo Content photo

London

U okviru projekta Veliki koraci malih poduzetnika jedna etapa projekta, vezana za edukaciju nastavnika i odgajatelja, bila je studijski posjet Londonu. Posjet je bio organiziran od 10. do 14. studenog ove godine. Na stručnom putovanju u London sudjelovalo je 15 učitelja i odgajatelja i to odgajatelji Dječjeg vrtića sv. Leopolda Mandića – Ružica Franić, Darija Poleti i Ivana Pavlović, odgajatelji Dječjih vrtića Požega – Sanda Lukić i Saša Soukup, učitelji OŠ Julija Kempfa – Mario Gavran, Ivana Jukić Matijević, Marija Rabić i Kornelija Sabljak, OŠ Dobriše Cesarića, Zvjezdana Krip, Lidija Pecko i Tanja Zeba te OŠ Antuna Kanižlića – Marija Samardžija, Valentina Mirković i Vlasta Jezerčić.  

U stručnom dijelu posjeta učitelji i odgajatelji obišli su  Montessori institut za obuku Montessori učitelja The Montessori St. Nicholas Charity i Rose House Montessori školu i vrtić – institucije koje se bave odgojem i obrazovanjem prema zasadama Marije Montessori.

Montessori institut za obuku montessori učitelja The Montessori St. Nicholas Charity. smješten je u samom središtu Londona. Misija instituta između ostaloga je da osnažuje i ujednačava Montessori pokret širom Velike Britanije, te naravno obuka Montessori učitelja. Institut nema financijsku potporu države, pa se tako jednim dijelom financira i putem školarina koje plaćaju studenti za svoje školovanje. Gospođa Barbara Isaacs koja u školi obavlja dužnost direktora nacionalnih strategija te Dr Stephen Tommis, ravnatelj ustanove izložili su sudionicima osnovne postavke Montessori pedagogije demonstrirajući didaktičke materijale kojima je bila opremljena praktična učionica te upoznala sudionike  s odgojno obrazovnim sustavom Velike Britanije.

Nastavna godina u Engleskoj traje 38 tjedana, a trajanje godišnjeg odmora nastavnika je otprilike isto kao i kod nas. Plaće nastavnika relativno su niske za njihove uvjete. U radu s djecom nema klasičnog frontalnog pristupa, a učionice su jako dobro opremljene tehnikom i materijalima. Prema riječima gđe. Isaacs dosadašnja istraživanja su pokazala da se djeca koja su pohađala Montessori vrtić dobro prilagođavaju osnovnoj školi s redovitim programom.

Učitelji i odgajatelji posjetili su i  Rose House Montessori School, privatnu Montessori školu, koja pruža montessori edukaciju djeci do 11 godina starosti. Škola je smještena na Forrest Hillu u jugoistočnom dijelu Londona, u mirnoj četvrti uglavnom obiteljskih kuća. Radi se o privatnoj instituciji u kojoj djeluju vrtić i osnovna škola na dvije odvojene lokacije relativno blizu jedna drugoj. Ravnateljica i ujedno vlasnica škole i vrtića je gđa. Dawn Nasser koja nas je odvela u vrtić te nas upoznala s načinom rada vrtića. Vrtić se organizira za djecu do 4 godine starosti. Škola djeluje 5 radnih dana tjedno od 9 do 16 sati i organizira se za djecu od 4 do 11 godina starosti.

Kroz školu nas je provela i dala nam osnovne informacije o radu škole  glavna nastavnica,  Dr Ursula Nerre. I škola i vrtić djeluju primjenjujući u svom radu Montessori  filozofiju. Prostori i opremljenost prostora didaktičkim materijalima su prilagođeni upravo takvom načinu rada. U školi je bilo vrlo zanimljivo vidjeti rad učenika po centrima aktivnosti, jer su neki nastavnici pohađali tečajeve programa Korak po korak koji je u nekim dijelovima preuzeo Montessori metodologiju rada, pa je bilo dobro  uživo vidjeti ono što se u našim uvjetima nije moglo u potpunosti primijeniti. 

Boraveći u školskim prostorima i promatrajući djecu u njihovim aktivnostima moglo se uočiti da su djeca vrlo opuštena, smirena i zadovoljna. Prema riječima Dr. Nerre kurikul škole sastoji se od nekoliko područja: engleski jezik, umjetnost i dizajn, biologija, povijest, socijalni i kulturni razvoj, neka vrsta zdravstvenog odgoja, dizajn i tehnologija, znanost, glazba, te njemački jezik. Na pitanje o tome postoji li u školi psiholog gđa Nasser je odgovorila da oni uopće nemaju potrebu za školskim psihologom, što je vrlo indikativan odgovor koji govori o tome da takav oblik nastave doprinosi smirenom ozračju kakvo smo uočili u školi.  Gđa. Nasser nam je isto tako predstavila praćenje napretka učenika putem računalne aplikacije u koju nastavnici unose sve podatke o učenicima, programima, postupcima koji se primjenjuju, te o ostalim relevantnim podacima do kojih roditelji putem korisničke lozinke mogu u svakom trenutku doći. – pojašnjava Mario Gavran učitelj iz OŠ Julija Kempfa.

Posjetom vrtiću koji djeluju u okviru Rose House institucije uočen je izraziti individualni pristup svakom djetetu te mnoštvo Montessori materijala. Putem tableta bilježi se i prati djetetov rad i razvoj. Također, veći je broj odgajatelji nego kod što omogućava takvo individualno praćenje razvoja djece koja pohađaju vrtić. – istaknula je Darija Poleti iz DV sv. Leopolda Mandića

I na kraju, kada se ovom stručnom dijelu boravka u Londonu doda i i onaj drugi, neobavezni dio obilaska Londona i njegovih znamenitosti koje nikoga ne mogu ostaviti ravnodušnima, onda se ovaj posjet britanskoj metropoli može smatrati vrlo uspješnim, ugodnim i svakako inspirativnim. – istaknuo je učitelj OŠ Julija Kempfa Mario Gavran.

Predstavljanje iskustava iz Londona sudionika putovanja održat će se u prostorijama Župe sv. Leopolda Mandića u utorak 01. prosinca u 18:00 sati.