Forenzičari posjetili učenike OŠ I.G.Kovačić u Velikoj
Cilj je prevenciju ovisnosti i nasilja među djecom.




Cilj je prevenciju ovisnosti i nasilja među djecom.
Adela Makar, Daniela Dekanić, Zdenko Mindum i Mario Mikulić, djelatnici Centra za forenzična ispitivanja, istraživanja i vještačenja “Ivan Vučetić”, ustrojstvene jedinice Ministarstva unutarnjih poslova, u četvrtak, 22. listopada posjetili su Osnovnu školu „Ivan Goran Kovačić“ u Velikoj.
Centar nosi naziv po Ivanu Vučetiću, Hrvatu koji je 1891. godine u tadašnjoj argentinskoj policiji prvi u svijetu ustanovio sistematiku desetoprstne daktiloskopske zbirke, a osnovni posao djelatnika centra je pretvorba materijalnog traga izuzetog s mjesta gdje se dogodilo kazneno djelo u pravno valjani materijalni dokaz.
Učenici su prvo upoznati sa zanimljivim povijesnim činjenicama, tako da se moglo čuti osim da je Ivan Vučetić prvi u svijetu razriješio ubojstvo pomoću svoje metode daktiloskopije i to davne 1892. godine kako je bio i humanitarac. Naime, njegova je misao vodilja bila da svako dijete ima pravo na bar jednu čašu mlijeka dnevno te je davno u Argentini osnovao udrugu „Kap mlijeka“, koja djeluje i danas.
Između ostalog predavači su podučili zainteresirane učenike da je 1904. godine u Zagrebu osnovana prva zbirka otisaka, te da je prva daktiloskopirana osoba na desetoprstnom obrascu u Republici Hrvatskoj bio Ambroz Zlamal kojega se sumnjičilo da je krivotvorio austrijske banknote od 100 kruna.
Rečeno je i da od 1953.godine u Zagrebu počinje s radom Centar za kriminalistička vještačenja koji od 1997. godine nosi naziv „Ivan Vučetić”.
Tijekom predavanja govorilo se o načinu nastanka, pronalasku, izuzimanju te vještačenju pojedinih vrsta tragova. Djelatnici Centra djecu su ukratko upoznali s daktiloskopijom, balistikom, traseologijom te biološkim i toksikološkom istragama koje provode.
Kroz praktični dio, izuzimanje tragova, baratanje raznim priborom i sl., učenici su shvatili da se u forenzici isprepliću mnogobrojne njima poznate znanosti poput kemije, fizike, biologije, matematike i vjerujemo da im je sada jasnije zašto uče po njima ponekad „dosadne“ predmete.
Ova motivirajuća aktivnost, koja za cilj ima i prevenciju nasilja među djecom te prevenciju ovisnosti o kojoj je također bilo riječi, vjerujemo da će u nekima probuditi želju da postanu forenzičari.
Da su na dobrom putu govore i diplome koje su im podijeljene na kraju predavanja i praktičnog dijela.