Dan europskog broja 112: Obilježeno 20 godina korištenja jedinstvenog broja

Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. godine donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, koji ih integrira u jedinstveni sustav. Jedinstveni europski broj 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine.
Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe su 2009. godine potpisali tripartitnu deklaraciju kojom je ustanovljen 11. veljače kao Dan europskog broja 112. Sustav 112 djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno 24 sata u danu, 365 dana u godini, osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.


U Županijskom centru 112 Požega danas je obilježen Dan europskog broja 112.
Ravnateljstvo civilne zaštite i Služba civilne zaštite Požega povodom Dana europskog broja 112 organizirali su Dane otvorenih vrata u svom prostoru na adresi Ulica Hrvatskih branitelja 82, gdje su ugostili učenike Osnovne škole “Dobriša Cesarić” Požega. Kroz prezentaciju i posjet su ih upoznali s radom samog Županijskog centra 112.




U nastavku obilježavanja, voditelj Službe civilne zaštite Požega Slavko Marinac istaknuo je kako tijekom dvadeset godina korištenja broja 112 na području Županijskog centra u Požegi zabilježeno preko 800 tisuća poziva i registrirano preko 150 tisuća događaja, dok je u Republici Hrvatskoj zaprimljeno više od 37 milijuna poziva. Rad Županijskog centra 112 u Požegi detaljnije je prezentirao viši stručni savjetnik Antun Širac.
Sruuk 112 je u uporabi od kolovoza 2023. godine te je korišten u više slučajeva, dodao je voditelj Marinac.
Sustav 112 provodi rano upozoravanje i/ili uzbunjivanje stanovništva prilikom nastanka ili prijetnje od nastanka velike nesreće ili katastrofe. Kod neposrednih i nadolazećih opasnosti sustav 112 može provesti uzbunjivanje građana sirenama. Tada se elektroničkim medijima na nacionalnoj i/ili na lokalnoj razini dostavljaju priopćenja za stanovništvo o vrsti opasnosti i mjerama koje je potrebno poduzeti. Na temelju odluka rukovoditelja nadležnih subjekata, sustav 112 provodi rano upozoravanje stanovništva, sudionika i operativnih snaga sustava civilne zaštite, slanjem SMS ili CB poruka na mobilne telefone putem Sustava za rano upozoravanje i upravljanje krizama (SRUUK). SRUUK je u uporabi od kolovoza 2023. godine te je korišten u više slučajeva.


„Dvadeset godina znači da imamo svojevrsnu punoljetnost i uistinu mogu reći da je naš Županijski centar 112 srce, duša i mozak, a kad zatreba i mišići, u kriznim situacijama. Samo u ovih par godina iza nas, doživjeli smo svakakve prirodne katastrofe i nesreće, puno bi kompleksnije i teže bilo bez ujedinjenog broja. Vjerujem da s pravom možemo biti ponosni na naše žurne službe.“ – rekao je Ferdinand Troha, zamjenik županice Požeško-slavonske županije i načelnik Službe civilne zaštite, uz zahvale svim djelatnicima žurnih službi.










