Kroz projekt nabavljeno pet komunikatora za osnovne škole, a sve za dobrobit djece s teškoćama u razvoju
Djeca s ekspresivnim poteškoćama u komunikaciji zahtijevaju posebnu pozornost u procesu odgoja i obrazovanja u školi, vrtiću i izvan obrazovnih aktivnosti, u parku, na igralištu, i drugim aktivnostima u kojima je komunikacija nužna i neophodna. Udruga Mali princ prepoznaje te potrebe i kroz projekte i edukativne radionice za odgojno-obrazovne djelatnike, ali i roditelje te djecu, povećava razinu senzibilizacije u zajednici. U prošlom projektu „Prepoznaj, pokaži, nauči“ nabavljena je komunikacijska ploča na igralištima šest osnovnih škola i jednom dječjem vrtiću. U sklopu novog projekta „Komunikacija je IN“ bit će održano nekoliko edukacija te je nabavljen VersaChat uređaj.
VersaChat uređaj je komunikator koji je predmet nabave projekta, za što se koristi te kako ga uklopiti u školsko gradivo predstavila je prof. logoped Ružica Magušić.
„Potpomognuta komunikacija je jedan sklop načina komuniciranja osoba koje se ne mogu izraziti oralnim glasovnim govorom. Kada radimo na usvajanju metoda potpomognute komunikacije, mi zapravo osobama za koje bismo inače mislili da ništa ne mogu, ne znaju ili da nas ne prate – dajemo mogućnost da se izraze i zapravo im otvaramo put u svijet. Vrlo često se događa da su ta dječica, sad ću se fokusirati na djecu jer se uglavnom bavim upravo njima, kao poput jedne kutije koja je zatvorena i vi pomalo otvarate tu kutiju, najčešće se vrlo ugodno iznenadite što se tamo sve nalazi.“
„Danas ćemo prikazati visokotehnološki uređaj za potpomognutu komunikaciju, to je specijalizirani tablet koji zapravo služi da osoba govori uz pomoć njega. Potpomognuta komunikacija je vrlo široko područje i ne svodi se samo na visoko tehnološka rješenja, to mogu biti i prirodni načini komuniciranja, a jedan od poznatijih je znakovni jezik. Osim toga, tu mogu biti različite knjige, ploče, kartice i slično. Ovaj uređaj je specifičan po tome što nije preveden s ijednog jezika već je rađen specifično za hrvatski. Jedan od setova komunikacijskih mapa koji se nalazi unutra je onaj koji pokušava odgovoriti, a zapravo još uvijek dolijeva izazovima hrvatske gramatike u potpunosti i jedan je od prvih na slavenskim jezicima koji se uopće radio. To je rezultat mog desetogodišnjeg rada na razvoju jezičnih sustava za potpomognutu komunikaciju.“ – rekla je Ružica Magušić iz Specijalne bolnice za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama, logoped i suosnivačica Konferencije ATAAC.
Partneri na projektu su Osnovna škola Julija Kempfa Požega, Osnovna škola Zdenka Turkovića Kutjevo, Osnovna škola Stjepana Radića Čaglin, Osnovna škola Vilima Korajca Kaptol, Osnovna škola Ivan Goran Kovačić Velika i Dječji vrtić Velika.
„Nas kao Udrugu i mene kao predsjednika Udruge Mali princ veseli to što možemo bar na ovakav način pomoći odgojno-obrazovnim ustanovama kada su u pitanju djeca s teškoćama u razvoju. Znamo svi da im zaista trebaju edukacije i podrška, pogotovo kada su u pitanju djeca koja imaju govorne teškoće. Vesele nas ovakvi projekti, ovo je nastavak od prošlogodišnjeg projekta, preko kojeg smo uspjeli za šest škola i jedan vrtić na području naše županije osigurati komunikacijske ploče. Ovo je sada novi projekt koji je isto financiran od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja, preko kojeg i nabavljamo komunikacijski uređaj za škole.“ – rekla je Danijela Franjetić Medilović, te dodala kako će tri komunikatora biti u Osnovnoj školi Julija Kempfa u Požegi, a jedan u Osnovnoj školi Zdenka Turkovića u Kutjevu te jedan u prostoru Udruge Mali princ.
Prva edukacija održana je jučer u Osnovnoj školi Julija Kempfa, a namijenjena je učiteljima, pomoćnicima u nastavi, stručnim službama ustanova partnera te komunikacijskim posrednicima koji se u radu susreću s djecom sa složenim komunikacijskim potrebama i ekspresivnim komunikacijskim teškoćama.
„Velika nam je čast i zadovoljstvo što smo i ove godine kao škola partner uključeni u projekt Udruge Mali princ, zajedno sa školama iz Velike, Kutjeva i Čaglina, ali i dječjim vrtićem iz Čaglina. Smatram da su ove edukacije za naše djelatnike, stručne suradnike, edukacijske rehabilitatore i sve učitelje, koji rade s djecom s teškoćama u razvoju, jako bitne jer ono što mi odrasli ne smijemo stati je educirati se. Samo na takav način možemo pomoći našoj djeci s teškoćama, mi možemo dati malo od sebe da njima to bude jako puno i jedan veliki korak u njihovom životu. Stoga smo jako sretni da je prva edukacija kod nas u Školi i s radošću smo dočekali sve.“ – rekla je Kornelija Sabljak, ravnateljica Osnovne škole Julija Kemfa iz Požege.