VUP: Međunarodna berba grožđa s gostima iz Francuske
Na obroncima Papuka, pored Podgorja, smješteni su vinogradi i podrum Veleučilišta u Požegi. Ovaj reprezentativni i moderno opremljeni edukativni poligon proteklih godina su kroz razna partnerstva posjetiti studenti iz cijelog svijeta, a trenutno u njemu nova znanja i iskustva prikuplja dvanaest studenata iz Francuske, suvremene kolijevke vrhunskog vinogradarstva i vinarstva
Na obroncima Papuka, pored Podgorja, smješteni su vinogradi i podrum Veleučilišta u Požegi. Ovaj reprezentativni i moderno opremljeni edukativni poligon proteklih godina su kroz razna partnerstva posjetiti studenti iz cijelog svijeta, a trenutno u njemu nova znanja i iskustva prikuplja dvanaest studenata iz Francuske, suvremene kolijevke vrhunskog vinogradarstva i vinarstva
Na obroncima Papuka, pored Podgorja, smješteni su vinogradi i podrum Veleučilišta u Požegi. Ovaj reprezentativni i moderno opremljeni edukativni poligon proteklih godina su kroz razna partnerstva posjetiti studenti iz cijelog svijeta, a trenutno u njemu nova znanja i iskustva prikuplja dvanaest studenata iz Francuske, suvremene kolijevke vrhunskog vinogradarstva i vinarstva.
S obzirom na to da su u kutjevačkom vinogorju još uvijek u tijeku berbe grožđa, domaćini su s gostima iz Francuske drugu godinu zaredom organizirali Međunarodnu berbu grožđa Veleučilišta u Požegi.
Pročelnik Poljoprivrednog odjela dr.sc. Josip Mesić poveo je goste u berbu u vinograd s trsovima cabernet sauvignona, od kojega će proizvesti vrhunsko vino u ograničenoj seriji i podijeliti ga današnjim sudionicima berbe. Uz dvanaest francuskih studenata, gosti su Fabrice Crepieux, direktor škole Ineopole Formation iz mjesta Brens u južnoj Francuskoj, s dvoje profesora, koji su obišli i partnerske ustanove poput vinarije Krauthaker i Kutjeva d.d.
Evo kako je vinogradsku godinu opisao profesor Mesić.
– Vinogradarska godina bila je teška zbog suše, no u vrijeme berbe balans šećera i kiselina se ujednačio. Potencijalno ova godina može ići u smjeru proizvodnje vina pogodnih za dugo odležavanje. – najavio je Mesić.
Prodekan za razvoj doc.dr.sc. Berislav Andrlić izrazio je zadovoljstvo što su uspjeli unatoč pandemiji organizirati drugu međunarodnu berbu grožđa.
– Veleučilište u Požegi je trenutno najbolje po međunarodnoj suradnji kroz Erasmus programe, što dokazuje i ova berba. Povezali smo se sa zemljama vrlo jakim u području vinogradarstva, vinarstva i vinskog turizma. Idemo u pravcu kreiranja novog programa ruralnog turizma, pa će nam i ovakve škole biti uzor i koristit ćemo njihove programe za usporedbu, te kreiranje novog programa turizma u Požegi. – rekao je Andrlić.
Berbi se odazvala i požeško-slavonska županija Antonija Jozić.
– Veleučilište u Požegi je izvrstan primjer rada s kojim se svi u Požeško-slavonskoj županiji ponosimo, posebice edukacijama koje se prenose na mlade vinogradare, vinare i voćare. Pričati o važnosti vinogradarstva i vinarstva u ovoj županiji je bespredmetno, jer to vidimo i živimo, posebice na području Kutjeva. To je temelj razvoja županije, čemu će pridonijeti i osnivanje Fakulteta turizma i ruralnog razvoja, a čemu veliku podršku daje i Požeško-slavonska županija, kroz uspostavu infrastrukture potrebne da bi se nivo edukacije i nastave podigao na veću razinu. – zaključila je Jozić.
Gost iz Francuske Fabrice Crepieux istaknuo je da su Veleučilište u Požegi prvi puta posjetiti 2015. godine, a ovo je četvrta grupa studenata koja svoju edukaciju provodi na našem području.
– Vrlo smo sretni zbog partnerstva. Mi u našoj školi nemamo vinograd i nešto ovako, tako da smo impresionirani, a naši studenti podižu svoja praktična znanja. Upoznajemo hrvatska vina, koja su dobra, a najzanimljivije nam je kušati autohtone sorte poput vaše graševine. – rekao je direktor francuske škole.
Podrum Veleučilišta je prvenstveno mjesto za edukaciju i vinske pokuse, iz kojeg svake godine poteku neobične i unikatne vrhunske kapljice, s visokim udjelima šećera ili alkohola, što vinoljupci znaju prepoznati i znatiželjno kušati. Osim doktora vinogradstva i vinarstva, u vlastitim redovima imaju i doktore marketinga, a taj rezultat se posljednjih godina i jasno vidi.