Matej Jaroš je dobitnik Zlatne kacige, a nastojat će osvojiti i Dijamantnu!
Posljednja utrka prvenstva Hrvatske u cross Countryju održana je 21. listopada u Bedekovčini, gdje je Matej Jaroš pobijedio u obje utrke dana u najjačoj klasi Gold te time potvrdio naslov prvaka Hrvatske za 2023. godinu. Za tri osvojena naslova prvaka tako je zaslužio i Zlatnu kacigu, a u emisiji „Jutro s Matkom“ ugostili smo Mateja i pitali ga sve o novom naslovu te planovima za budućnost kad je u pitanju motosport.
Matej se prisjetio svojih početaka, te otkrio kako je prvi motor dobio sa samo pet godina.
„Moj otac je vozio motor od svoje mladosti, ja sam kao dijete išao na trke s njim. Zaželio sam svoj motor, koji sam dobio za peti rođendan, kada sam naučio voziti bicikl bez pomoćnih kotačića, tako sam s pet i pol godina krenuo u ovaj svijet motocrossa. Teško je iz toga izaći, već sam gotovo 29 godina u tome, to je moj život.“ – rekao je Matej.


Tri naslova prvaka u posljednje tri godine, i to dva puta bez vlastitog motora, jesi li ikada mislio da ćeš postići ovakve rezultate?
„Kad sam krenuo od malena, vidjelo se da imam nekakvog talenta i perspektive za taj sport, a to se zadržalo do danas. Imao sam svakakvih rezultata i tada, Zlatnu kacigu juniorsku, bio sam prvak tri godine zaredom u juniorskim klasama 50, 65 i 80. U seniorskoj konkurenciji sam imao dosta zapaženih rezultata, nažalost nedostajao je naslov u klasi Open, u klasi MX2 sam ga osvojio dva puta, 2010. i 2011., a trebao sam i 2012. da bi imao seniorsku Zlatnu kacigu.“
„Međutim, tri trke prije kraja te 2012. godine sam imao pad i povrijedio sam kičmu, nažalost ta sezona je propala za mene.“
„U klasi Open dok sam vozio do 2021. godine, bio sam viceprvak uz nekakve ozljede i kvarove na motoru, pa nije bilo prvo mjesto. Najviše nedostaje taj naslov u klasi Open, možda ga do sanjam jednom, nikad se ne zna, već sam u nekim godinama za taj sport, ali vidjet ćemo.“ – dodaje Matej.
CrossCountry je spoj Motocrossa i Endura, objasnio je Matej, a utrke traju duže i zahtjevnije su.
„Ovu sezonu kao i prošlu, odnosno zadnje tri, prvak sam u CrossCountry i osvojio sam tu Zlatnu kacigu. Sa svojim motorom sam vozio 2021. godine, to je bila prva godina kad sam se pokušao okušati u toj disciplini. To je nekakav spoj Motocrossa i Endura, vozi se duže vremena – dvije trke po sat vremena ili jedna od sat i pol. Tako da je to nekakav duži krug, nije kao Motocross, ovisi kako koja staza ima, radi se o 4 do 8 kilometara. Zadnje dvije godine bez motora, 2022. godine mi je Teo Pandžić posudio motor za prvu trku, onda sam ostale tri utrke posudio motor od mog prijatelja Danijela Svitlice iz Požege.“


„Ove godine sezona je trebala malo ranije krenuti i biti nešto duža, međutim, neke su se utrke otkazale, tako da je sezona pala na tri utrke u 10. mjesecu. Nazvao sam moju drugu obitelj – obitelj Jakopec, i pitao sam ima li kakav motor za iznajmiti, platio sam najam za tri utrke, i sve tri sam pobijedio. Imao sam solidnu konkurenciju, to je bio sin od gospodina Jakopeca, Kristijan, a bilo je tu još par vozača – no očigledno nisu još na toj mojoj razini. Dugi niz godina nakon sezone odem se voziti po šumi, u stilu Endura, tako da poznam taj teren i znam se voziti, imam tu neku prednost od ostalih motocross vozača. Spoj te šume i crossa, eto tri godine sam prvak.“ – objasnio je Matej.
Osvrnuli su se tijekom razgovora i na trenutnu situaciju u lokalnom motosportu te prokomentirali moguće nasljednike u rezultatima.
„Situacija u motosportu je općenito teška, takva su vremena da je sve poskupilo. Ove godine sam odvezao jednu utrku u Zaboku, na posuđenom motoru, išao sam kupiti gumu, dakle set guma je bio nekada 100,00 eura, a jedna guma sada je 80,00 eura. Sve je otišlo abnormalno gore, tako i motori i gume, sve što je potrebno za motosport. Situacija je jako teška, ima tu kod nas dječaka koji se voze, ali uz nekakvu veliku financijsku injekciju, da ih se pogura i bez velikog treniranja – teško da se može nešto izroditi. Ja bih jako volio da me može netko za par godina zamijeniti, nadam se da će se netko pojaviti jer nisam ni ja više mlad pa da ću moći vući taj motosport do kraja. Nadam se da će se netko pojaviti baš u Motocrossu, da će nastaviti s rezultatima i prezentirati ovaj naš kraj.“ – rekao je Jaroš.
Ovo je sada prva prava seniorska Zlatna kaciga koju je Matej osvojio, no postoji i Dijamantna kaciga, je li to možda neki sljedeći cilj?
„Zlatna kaciga je Motocrossu takav žargon i dodjeljuje se vozaču koji je tri puta zaredom osvojio naslov prvaka ili pet puta napreskokce. Za Dijamantnu kacigu sam mislio da je nekakav drugačiji raspored, da se mora osvojiti devet puta ili tako nešto – no, mora se osvojiti pet puta zaredom! Imam tri, fale mi još samo dva. Nisam o tome razmišljao, ali sad kad sam od tebe Matko dobio nekakav input za tu Dijamantnu kacigu, pokušat ću voziti još te dvije godine. Sa svojim motorom ili bez njega, nije mi problem očito, tako da ću pokušati osvojiti tu Dijamantnu kacigu, to je nekakva kruna karijere, nema ju puno ljudi u motosportu.“ – rekao je Matej Jaroš.