Osnovna škola Lipik: Mobiteli pod ključem za vrijeme nastave
S početkom nove školske godine, Osnovna škola Lipik postala je još jedna od škola u Požeško-slavonskoj županiji koja je uvela pravila odgovornog korištenja mobilnih uređaja. U cilju poticanja koncentracije, međusobne komunikacije i stvaranja poticajnog okruženja za učenje, škola je nabavila posebne ormariće za njihovo sigurno odlaganje.
Učenički ormarići, točnije 160 pretinaca, postavljeni su na ulazu u školu i namijenjeni su čuvanju mobitela tijekom nastave i odmora. Svaki učenik ima svoj ormarić s ključem, a uređaji se smiju koristiti samo u iznimnim situacijama i to samo onda kada to zahtijevaju zdravstveni razlozi ili ako je riječ o nastavnim aktivnostima koje uključuju uporabu tehnologije pod nadzorom učitelja.
Ravnateljica škole Klaudija Kovač za Lipički kompas je istaknula kako se odluka o uvođenju ormarića i zabrani korištenja mobitela nije donijela preko noći. „Proveli smo niz razgovora s učiteljima, roditeljima i učenicima te smo nakon rasprava na vijećima i odluke Školskog odbora uvrstili nova pravila u Kućni red škole. Naš je cilj bio stvoriti sigurnije i mirnije okruženje za učenje, a pritom potaknuti djecu da više komuniciraju međusobno, a manje putem ekrana“, pojasnila je Kovač.
Mobiteli, iako neizostavni dio suvremenog života, donose i određene rizike – od smanjene koncentracije i ovisnosti o tehnologiji do digitalnog nasilja tzv. cyberbullyinga i vršnjačkog nasilja te širenja neprimjerenih sadržaja. Upravo iz tih razloga, govori Kovač, lipička škola je odlučila preventivno djelovati, a rezultati su vidljivi, kako tvrdi, već nakon nekoliko tjedana.
„Primjećujemo da su djeca opuštenija, više razgovaraju, druže se i igraju društvene igre. Učitelji izvještavaju o boljoj koncentraciji na nastavi, a zabilježeno je i smanjenje sukoba i incidenata povezanih s korištenjem mobitela“, konstatirala je lipička ravnateljica.
Uvođenjem ovih ormarića, Osnovna škola Lipik postala je konkretan primjer i ostalim školama u županiji, koje isti problem možda nemaju riješen na adekvatan način, s jasnom porukom kako tehnologija može biti saveznik, ali samo onda ako se koristi u kontroliranim i pedagoški opravdanim okolnostima.
Izvor: compas.com.hr